Några kort...

...skapade under påskveckan...Mina föräldrar har varit på besök så det blev bara lite pysslande under ledigheten.

image119

Det här är faktiskt ett av mina absoluta favoritkort av de som jag har gjort hittills. Min mamma ville ha det och rama in och jag är verkligen nöjd med det...


Här kommer ett till kort jag gjorde under veckan som mina föräldrar var på besök. Jag ville använda andra färger än de jag brukar, och då blev det lila. Jag har under alla år jag har målat haft en eller flera favoritfärger i kombination som jag använt konstant, fram tills nu har det varit gråblå och orange. Andra färgkombinationer har varit vinröd/marinblå, beige/brun, plommon/vinröd, brun/rosa, samt olika bruna färger. Detta system sträcker sig ända tillbaka till gymnasietiden (estetiska programmet).

Clearstampsen var en kul investering, de förekommer på det mesta nuförtiden... Jag har också införskaffat en stor blomstans, och har gjort några blommor för framtida/pågående kort/projekt.

image120



Sen var det ett till kort...rosa....

image121

"Nygammal" hÄngel köpt på Tradera... Gillar knapparna...

Kommentarer
Postat av: Chruss

Underbara kort - läckra knappar!

Postat av: Ulrica

Underbara kort!

2007-04-19 @ 17:39:45
URL: http://ullabella.webblogg.se
Postat av: Anna Göransson

Jätte fina kort, gillar de två översta bäst.
Gillar din färgläggning.
Är det en riktig antekningsbokskant eller egen gjord. Fint blir det.

/Anna

2007-04-20 @ 16:52:42
URL: http://annaspyssel.blogg.se
Postat av: påhlsson

Underbara ! Giullar med din färgläggning ! tack för inspirationen

2007-04-20 @ 20:41:05
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback