26 oktober 2006

Eftersom jag inte skrivit här på länge kommer jag att dela upp inläggen lite så inte allt hamnar i en lång "radda"...

Vad har hänt sedan sist? Slutpraktiken är avklarad, nu är det bara examinationen på denna kurs och sedan uppsatsen sedan är jag LÄRARE!!! Äntligen får jag lov att säga. Det är nu sex år sedan jag startade utbildningen. Under dessa år har jag flyttat, bytt skola, varit mammaledig, fått en keramikverkstad och dessutom hittat ytterligare en hobby: korttillverkning/scrapbooking!!!!

Under praktiken fick barnen i förskoleklassen prova på att göra halloweenkort, vilket de tyckte var jätteroligt! Jag hade gjort två lite enklare kort som de hade som inspiration:

BuuhuuduBus eller godis

De fick färglägga sina stämpeltryck med torra färgpennor för att slippa spill och kladd...


När jag slutade på skolan fick min handledare en liten scrappad pekbok med "Adventsmys": olika recept som hör till advent, lucia och julen. Den blev mycket uppskattad!!!

Adventsmys

Hon fich givetvis ett minst lika uppskattat kort också, men jag har inte riktigt kommit överens med min kamera den sista tiden så det blev inte bra fotograferat...:-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback