Choklad och ett kort till Trisslotter

Nu är det bara fyra dagar kvar tills tomten kommer, har ni koll på alla julklappar ännu? Jag har några kvar av de jag ska göra själv så jag sitter på kvällarna och pysslar framför teven. Här är en chokladkaka som jag altrat och som ska ligga i en fruktkorg med lite smått och gott till vår dagmamma. Jag har gjort det som ett fodral så hon kan spara den sedan när hon ätit upp den. Detta är en äldre hÄnglarstämpel som jag använt. Lite otraditionella julfärger med: rött, rosa och svart...




Jag har också gjort ett kort med fickor där jag tänkte lägga några trisslotter. Kortet är 10x15 cm ihopvikt.





På den ena tagen har jag skrivit texten till Stilla natt och skrivit ut på datorn, på den andra har jag skrivit ett julklappsrim som jag skrev till en tävling:

Med önskan om en God Jul

tycker jag att det vore kul

om jag den rätta lotten funnit

och det visar sig att vi vunnit!


Tänk vad du skulle bli förvånad

om vi vinner 25 000 varje månad!

Då köper vi en ny fin bil, nytt kök och en resa

Vi blir nog så glada att vi skriker oss hesa!


Och jag skulle nog tycka

att du skulle mig smycka

med en ring med diamanter i

för jag kräver ett ordentligt frieri!






Kramiz Anna/Heffaklumpen

Kommentarer
Postat av: Canan

Vad mycket fina saker du har i bloggen!

Kommer kika in igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback