Julklappar

Här kommer lite mer julklappstips från mig!  Först ett Postitblock med ett gammalt foto jag hittade på internet:



En perfekt julklapp som går snabbt att göra om man bara kommit igång! Jag har använt mig av pappret "Kulör prickar brun" och stämpeln "Kram". Jag har också stämplat "Paketrad" på ett vitt papper och färglagt det. Sedan klippte jag ut ett av paketen och stämplade det på blocket och klistrade fast det utklippta motivet på.


Julte är också mysigt! Här har jag dekorerat en påse och haft på massor med Stickles, men det syns inte så bra på fotot...
 

Går också ganska fort att göra. Jag använder mig av den påse man får teet i när man köper lösviktste. Klipp till ett papper som är något mindre än påsens bredd och ca. 15 cm långt. Dekorera med stämpelmotiv, garn, charms eller vad du vill. På den vänstra påsen har jag stämplat "Jultextbakgrund" som en dekoration på pappret. Jag har också använt "Nisse i ruta" som jag färglagt med Promarkerpennor och Stickles. Pyttesmå virkade blommor har jag också använt (hemmagjorda). På den högra tepåsen har jag använt pappret "Kulör jultext brun" som bakgrundspapper. Även här har jag maskat ihop "Paketrad" så de kom lite tätare ihop. Jag har också stämplat "Juletikett" på krympplast och skrivit hälsningen innan jag blåste på den med embossingpistolen så den krympte. Samma mus som är på etiketten har jag färglagt och klippt ut och satt bredvid. Massvis med Stickles som får påsarna att glittra... De gamla fotona hittade jag på Internet och jag skrev ut dem på matt fotopapper.


Kramiz Anna/Heffaklumpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback